Assalamualaikum Ya Akhi Ya Ukhti

Jom Solat..

Peperiksaan LLB 2013.. Bitaufiq Wan Najah

Computer Repair & Service

Rakan Bloggers

Banner

Monday, February 13, 2012

Jangan Sombong Pada Allah SWT

Salam'alaikum Saudara/ri Yang dikasihi Allah swt.. kali ini sya ingin share satu kartun komik berkenaan Sombong..sombong bukan sebarang Sombong...ini Sombong Pada Allah swt... Ada byk perkara yang kita tak sedar bahawa yg kita telah meyombongkan diri kita kepada Allah.. Sebagai Contohnya, tidak berdoa kepada Allah, tidak suka mendengar Nasihat @ Tazkirah Agama, tidak menyempurnakan Solat Fardhu dan sebagai. Sesungguhnya kita harus sedar bahawa Allah melaknat Hambanya yang sombong terhadap Perintah-Nya.

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: “Tidak akan masuk syurga, siapa yang di dalam hatinya terdapat seberat zarah kesombongan.” Maka seseorang berkata.

Surah Luqman; ayat 18; Allah S.W.T berfirman yang bermaksud: “Dan janganlah kamu memalingkan mukamu dari manusia (kerana sombong) dan janganlah berjalan di muka bumi dengan angkuh. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang yang sombong lagi membanggakan diri.” 

Saudara/ri,sebagaimana yang kita tahu bahwa kita hanya menumpang sementara di muka Bumi milik Allah ini yang dijadikan sebagai Pentas Lakonan untuk Para Hambanya.. Maka Hamba yang berlakon dengan baik iaitu beriman maka dapat la ganjaran Syurga dan sebaliknya sesiapa berlakon dengan tidak baik iaitu sombong untuk beribadat kepada Allah, akan menerima padah Api Neraka. Wallahu Alam. 



No comments:

Post a Comment

Jazakallahu Khairan atas perkongsian komen anda

 

Copyright © 2012 Reserved to MOHAMAD THAMIM ANSHAARI Design by CikBulat