Assalamualaikum Ya Akhi Ya Ukhti

Jom Solat..

Peperiksaan LLB 2013.. Bitaufiq Wan Najah

Computer Repair & Service

Rakan Bloggers

Banner

Saturday, February 25, 2012

Syeikh Abdul Karim Omar al-Fatani al-Makki di Masjid Al-Hidayah, Taman Melawati


Alhamdulilah, berjalan dengan baik program Forum Perdana di Masjid Al-Hidayah yang bertajuk Peta Hidup. Yang menarik perhatian saya dan ramai Jemaah adalah kehadiran Syeikh Abdul Karim Umar Fatani Al-Makki, Imam Masjid Sultan Salahuddin, Shah Alam. Suara beliau yang sangat merdu ketika melaungkan Azan dan membacakan ayat-ayat Suci Al-Quran.. Bagaikan Seolah-olah berada di Tanah Suci Mekah. Walaupun saya belum kesempatan ke Tanah Suci lagi namun siapa yang tidak kenal suara Imam Besar Masjidil Haram seperti Syeikh Sudais dan Syeikh Maher al-Muaqly.

Beliau mampu meniru Suara Syeikh Sudais dan Syeikh Maher al-Muaqly ketika membaca Ayat Suci Al-Quran di Masjid al-Hidayah. Memang suaranya tidak dapat dibezakan,sangat merdu.Patut Syeikh Dr Abdul Rahman Sudais memberi gelaran Sudais II Malaysia . Ada sedikit video klip yang saya ambil namum saya bermohon maaf kerana video berkenaan tidak sempurna dan tidak lengkap recordingnya.


Alhamdulilah, majlis ilmu sebegini memberi impak yang baik agar kita tidak leka dengan duniawi dan sentiasa mendekatkan diri dengan Allah swt. Kita perlu ingat dan sentiasa berwasapada bahawa sekiranya kita sombong, alpa dan lupa kepada Allah swt, Maka kemungkinan besar Allah akan melupakan kita jua. Saya masih ingat satu perkataan yang dilontarkan oleh Ybhg Ustaz Ahmad Husam (pendakwah muda) yang berbunyi lebih kurang begini ... "will fulus in dunia, will mampus in akhirat"..kalau diteliti ayat ini,ianya sangat bermaksud iaitu sesiapa yang pentingkan dunia dengan mencari harta tanpa beribadat kepada Allah swt, maka dia tidak selamat di akhirat. WallahuAlam.
 

No comments:

Post a Comment

Jazakallahu Khairan atas perkongsian komen anda

 

Copyright © 2012 Reserved to MOHAMAD THAMIM ANSHAARI Design by CikBulat